Průvodce RPG, část 1 - MMO + RPG = WoW!

10. září 2008 v 11:48 | Fomalhaut |  Fenomén RPG
Už před nějakou dobou jsem na WarCry narazila na sérii článků o WoW RPG a jelikož já jsem před několika lety tak trochu přičichla k papírovému RPG, články mě zaujaly. Mezitím jsem i otestovala několik RP serverů ve WoW, abych smutně konstatovala, že 90% hráčů na nich netuší, co vlastně RPG je... A tak jsem se rozhodla znovu oprášit články z WarCry a některé informace z nich vám přeložit. Kdo ví, možná vás inspirují k tomu, abyste také zkusili hrát něco víc než jen "kill kill level instance level". Protože, věřte, WoW skutečně není jenom o tomhle.
Pojďme se tedy podívat, co nám radí Jim H. Moreno ve svém prvním článku z poměrně rozsáhlé série:
Pokaždé, když se naloguji do WoW, slyším "Jsem taaaak znuděný... (questy, farmingem, grindingem, raidováním, duely, battlegroundy....)! Vsadím se, že i vy jste se stali svědky takovýchto výlevů, možná jste dokonce sami i jejich autory. Já tomu prostě nerozumím. Co se mě týče, já jsem se nikdy při hraní WoW nenudil. Proč? V čem spočívá moje tajemství, ptáte se? Vaše otázky mě těší.
Roleplaying! To je odpověď na to, proč si užívám každou minutu ve WoW. Na konci typického pracovního dne, když je čas na relaxaci ducha i těla, tou poslední věcí, kterou bych chtěl udělat, je zapnout si počítačovou HRU a PRACOVAT. Dochází vám nesmyslnost tohoto spojení? Jelikož se tohle skutečně nazývá "hrou", člověk by si myslel, že "zábava", která v každé hře je, by měla být zřejmá. Ovšem to zřejmě (a naneštěstí) není případ mnoha hráčů, které ve WoW potkávám. Pokud máte pocit, že mluvím právě o vás, čtěte dál.
Takže, jak jsem řekl, nerozumím, jak se může někdo ve WoW nudit. Alespoň nerozumím úplně. I když, pokud o tom přemýšlím déle, myslím, že v historii her se vyskytlo několik případů, které by mi mohly pomoci.
Samozřejmě, hry tu jsou už dlouho, a vyskytují se v obrovském množství různých typů a žánrů, na různých platformách a médiích. Pokud se zaměříme na WoW, pomůže nám fakt, ze kterých žánrů vlastně byla tato hra vytvořena. Jedná se především o dva - hromadná multiplayer online hra (MMO) a RPG hra.
MMO prvek ve WoW je právě to, na co se většina hráčů zaměřuje a přesto, že jde o obrovskou část této hry, je to stále jenom polovina. Možnost být součástí vašeho oblíbeného herního světa a přitom se setkat se svými přáteli a rodinou ve fantazijním online světě je ohromně návyková. Dokonce tak, že hráče občas donutí myslet si, že všechno kolem nás je vlastně hra. Setkat se s přáteli a jít bojovat na battleground, dát dohromady několik kolegů z guildy a jít vyplenit nepřátelské město, stát se součástí náhodné skupiny lidí a jít do instance... znovu a znovu. Je tak snadné dělat všechny tyhle věci a není na nich vůbec nic špatného.
Ovšem, až zase někdy budete dělat tu samou věc znovu a znovu a budete mít pocit, že už se pro vás stala nudnou, zamyslete se nad tímhle: hrajete jenom polovinu hry. Zeptejte se sami sebe, "proč platím xx za měsíc, ale v podstatě využívám jenom polovinu?"
Začněte s roleplayingem, druhým aspektem této hry. Jistě, a v tom s vámi souhlasím, hrát RP není tak snadné jako napsat /pvp nebo sedět celý den na LFG. Ale není to ani nemožné!
Právě RPG část WoW je to, v čem je tato hra výjimečná, to mi věřte. RP otevírá hru skutečným dobrodružstvím a pokud zrovna nejste Jedi, není tohle právě to, kvůli čemu si hry kupujeme?
Další věcí z minulých dob hraní počítačových her, která může být odpovědná za určitou omezenost v pohledu hráčů na MMORPG hry, jsou dřívější hry, které byly označované jako RPG. Hry jako Baldur's Gate, The Elder Scrolls, Fallout, Planescape: Torment, Knights of the Old Republic a mnoho dalších, kde hra byla o "jdi tam - zabij tohle - seber tohle - můžeš jít dál - zabij támhleto - seber něco dalšího". Ačkoliv jsem si i já svého času užíval hraní mnoha těchto her, myslím, že hodně ovlivnily pohled hráčů na to, co je RPG.
Roleplaying je mnohem víc než tohle. Je to také mnohem složitější než jen napsat /bow a /fart. Tisíce, ne, miliony lidí hrají každou hodinu každého dne nějakou postavu ve WoW. Neustále někoho ve hře potkáváte. A ti, které si zapamatujete, jsou hráči, kteří mají nějakou osobnost a jsou šikovní v tom, co dělají. Hodně zjednodušeně můžeme říct, že RP je rozdíl v tom, zda svoji postavu hrajete, nebo jí pouze jste. A v tom, přátelé, je ta zábava, kterou marně hledáte!

Tolik tedy Jim H. Moreno ve svém prvním článku série o RPG aspektu WoW. Pokud vás jeho "agitování" zaujalo, můžete se těšit na pokračování.

Co se skrývá za tajemným portálem? I takhle může začít vaše první zkušenost s roleplayingem ve WoW.
(zdroj: http://www.warcry.com/articles/view/editorials/rolecraft/4738-World-Of-Warcraft-WoW-WarCry-s-RP-Guide-Article-1-MMO-RPG-WoW, obrázek z WoWWiki)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Bogardanka Bogardanka | Web | 27. května 2014 v 20:44 | Reagovat

Ja uvažujem nad minulosťou svojich posátv aj povahami, zvláštnymi znakmi a pod., ale nemám toto moc s kým robiť a sama to nie je moc haluz :D

2 WWW.PSYCHO-PROJECT.EU WWW.PSYCHO-PROJECT.EU | Web | 30. května 2016 v 10:31 | Reagovat

HTTP://WOW.PSYCHO-PROJECT.EU

Popis serveru
-- 15 Vlastních Dungeonů upravených na High Fun
-- Vlastní itemy dropy ve všech dungeonech
-- Spousty úkolů a daily questy
-- Eventy a odměny každý den (průměr 21 eventů/denně)
-- Hopsa úkoly za skákačky
-- Každý den eventy
-- Battlegroundy a vlastní upravy spellů i talentů.
-- Ochotný a aktivní GM team
-- PvP ranky funkční
-- COOL NPCs - Transmogrification, Enchanter, Barber(Kadeřník),Morpher (500+morphs)
-- Antihack(Warden + Passiv), Anti-Wpe, Anti-Spam, Anti-Farming
-- Zrušená macro bugy oproti jinym Fun serverům
-- Portér po celém serveru a ke questům
-- Wipe na serveru nikdy nebude, pokud pojede server samozřejmě.
-- Custom TRANSMOGRIFIER (1000ce itemů na změnu vzhledu dle libosti)
-- Custom MORPHER (1500 morphů) lze je nastavit i jako permanentní vzhled
-- Arena Itemy, PvP itemy, PvE itemy, Event Itemy, Legendary Q itemy, Custom itemy s custom designy

-- Fungujeme již od roku 2009
-- Denně nové itemy, úkoly
-- Uptime průměr 6dní (občas noční restart pro úpravy a doplňky do hry)

Web - Account a VIP Manager, Reset hesla, online hráči, uptime, Armory, PsychoHead ( Wowhead našeho serveru), Ban checker, Userbar, Guildy, Top 100 players a jine

Trestáme převážně jen hackery, jinak mírné tresty. Samozřejmě server má určitá pravidla.

Čím více hráčů online, tím více možností. Větší komunita - více pro server -> větší zábavě

Těšíme se na Vás Team Psycho-Project.eu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama