ICC 10 - Sindragosa

24. října 2010 v 14:41 | Fomalhaut |  Raidy LK
Tak dneska večer možná uvidím poprvé Sindragosu a jestli se ji podaří zabít, tak i Lich Kinga. No, já teda pochybuju o tom, že něco z toho uvidím, protože to vypadá, že hráčů na raid je víc, než se tam vejde, a já mám skoro nejslabší DPS. Ale kdyby náhodou, jdu se naučit taktiky...

Sindragosa je královnou ledových draků - všichni ji známe z úvodní obrazovky WotLK. Je posledním bossem, obývajícím Frostwyrm Lair a jako jediná nás dělí od svého děsivého pána, Lich Kinga. Tento boj je až do třetí fáze hlavně bojem o přežití, DPS začne být důležitá až při třetí, závěrečné fázi. Hlídat se musí spousta věcí a v neposlední řadě je to také o rychlých reakcích každého jednotlivce, ale i výborné koordinaci celého raidu.

Jelikož je Sindragosa drak, platí obecné pravidlo pro boj se všemi draky - tedy nestát (kromě tanka) před ní (ledový dech), ale ani za ní (mlácení ocasem). Ideální pozice před začátkem boje je na obrázku:
Červená pozice je boss, na zelené tečce bude stát tank. Světle modrý kužel značí plochu, zasaženou ledovým dechem - v ní nebude stát nikdo kromě tanka. Hnědý kužel je pro dopad ocasu - tam nebude stát vůbec nikdo. Žlutá pozice je pro melee DPS, fialová pak pro healery a ranged DPS. Jak je vidět, raid při tomto boji není rozptýlen, ale spíš stojí - v rámci dovolených možností - pohromadě.

Po zaujmutí pozic a vybudování aggra od tanka začnou DPS dělat svoji práci. Healeři musí současně začít léčit, protože Sindragosa okamžitě uplatní svou první schopnost, kterou je FROST AURA - stálá aura, kterou má Sindragosa po celou dobu boje. Tato aura zasahuje každého člena raidu za 3000 frost dmg každé 3 sec.
Dále na sebe Sindragosa aplikuje PERMEATING CHILL - instantní buff, opět trvá po celou dobu boje. Každý fyzický útok proti ní má 20% šanci, že na útočníka bude aplikována další schopnost: CHILLED TO THE BONE - debuff (DoT), působící 1000 frost dmg každé 2 sec. po dobu 8 sec., lze dosáhnout až 99 stacků. Každý nový stack resetuje dobu trvání debuffu. Melee DPS tedy musí pečlivě sledovat počet stacků, a po získání cca 7-8 stacků přestat dělat dps (asi na 9-10 sec.), aby debuff zcela zmizel. Během poslední, třetí fáze boje by neměl počet stacků přesáhnout 3-4.
Aby ranged DPS nepřišli zkrátka, je tu připraveno i něco pro ně - UNCHAINED MAGIC - 30 sec. debuff, který Sindragosa umisťuje na náhodné hráče z raidu. Každé kouzlo, které při tomto debuffu hráč použije, má za následek 1 stack INSTABILITY - debuff, který trvá 8 sec. a po své expiraci dá hráči 2000 dmg za každý stack. Každé kouzlo, které je během této doby použito, přidá 1 stack a obnoví dobu expirace. Hráči tedy musí sledovat počet stacků a po dosažení 7-8 stacků musí přestat kouzlit a počkat na expiraci a výsledné dmg. Pak musí počkat, než je healer zcela vyléčí, a teprve potom mohou pokračovat v boji. Ve třetí fázi by pak počet stacků neměl překročit 2-3 stacky.
Přibližně 30 sec. po začátku boje, a pak vždy dalších cca 30 sec. po každém vstupu do fáze 1 bude na celý raid použita schopnost ICY GRIP - jedná se o něco podobného jako Death Grip od DK, jen aplikovaný na celý raid. Boss přitáhne celý raid k sobě na jednu hromadu a už v průběhu tohoto "tahání" se musí každý otočit obličejem ven a po dokončení "tahání" se urychleně rozběhnout pryč od bosse. Po 5 sec. od této "valné hromady" totiž následuje další pohroma, BLISTERING COLD - AoE, při kterém všichni hráči v okruhu do 25 yardů dostanou velmi vysokou dávku frost dmg.
Po odeznění Blistering Cold se celý raid opět shromáždí na původních pozicích a pokračuje ve svých úkolech - DPS, léčení.
Tato první fáze je pravidelně prokládána fází druhou (vzdušnou), a to cca každých 55-60 sec. do doby, než bude mít méně než 30% HP. Tato vzdušná fáze probíhá takto:

Jakmile se Sindragosa začne zvedat ze země, následuje FROST BEACON - použije na začátku každé letové fáze na 2 náhodné členy raidu. Tito hráči jsou označeni jako budoucí oběti další schopnosti (viz dále) a mají 7 sec. na to, aby se dostali na předem určené místo, kde v okruhu 10 yardů nebude kromě nich žádný člen raidu, tzn. všichni ostatní musí včas opustit toto předem určené místo a healeři musí zajistit, aby označení hráči měli maximum HP.
Po oněch 7 sec. přijde ICE TOMB - masivní frost dmg a uvěznění v ledové kostce. Jakýkoliv hráč, nacházející se v této době v okruhu do 10 yardů od označených hráčů dostane kostku také. Hráči v kostkách nemohou být zaměřeni a tudíž je nemožné je léčit. Kostky se zaměřit dají a ostatní členové raidu je musejí ničit, protože pokud uvěznění zůstanou v kostce déle než 30 sec., začne na ně působit ASPHYXIATION - hráč dostává zranění, odpovídající 8% jeho maximálních HP každou sekundu do té doby, dokud není osvobozen nebo dokud nezemře.

Příklad umístění "bezpečné zóny" pro raid a zóny pro osoby s Frost Beacon je na obrázku:
Světle modře je označeno místo, na které musejí běžet oba hráči s Frost Beacon. Zelené místo je "bezpečná zóna" - pozor na to, že mezi oběma místy musí být vzdálenost nejméně 11 yardů.

Poté, co jsou hráči uvězněni v ledových kostkách, zvolí Sindragosa umístění výbuchu své první FROST BOMB - náhodné místo na zemi bude zvýrazněno kruhem. Přibližně 2 sec. po objevení značky na tomto místě vybuchne bomba, jejíž dmg je pro většinu hráčů smrtelná. Jedinou možností, jak se této dmg vyhnout, je nebýt v "line of sight" od draka, k čemuž se používají právě ony dvě ledové kostky, ve kterých jsou uvězněni bossem předem označení hráči. Celý raid se za tyto ledové kostky schová a zároveň je ničí, aby kamarádi v nich uvěznění nezemřeli. Během této fáze Sindragosa použe celkem 4 bomby a pokaždé vybere jiné místo dopadu, raid se tedy musí vždy schovat tak, aby ledová kostka byla mezi ním a místem dopadu bomby - kostky se tedy nesmí ničit příliš rychle, aby se bylo stále za co schovat, ale zároveň ani příliš pomalu, protože by hráči uvnitř zemřeli.
Po dopadu čtvrté bomby Sindragosa přistane a podle toho, kolik jí zbývá života, přejde buď znovu do fáze 1, nebo fáze 3.

Fáze 3
Jakmile má Sindragosa méně než 30% HP, zůstane už natrvalo na zemi a přejde do závěrečné fáze boje. Pozice raidu je naprosto stejná jako při fázi 1. Boss bude používat všechny schopnosti z první fáze, ale kromě toho se boj stává ještě těžším - a zde je to hlavně o kvalitním DPS.
Okamžitě se začátkem třetí fáze se začne stackovat MYSTIC BUFFET - debuff, který každých 5 sec. přidá jeden stack a tím o 15% zvýší dmg od Sindragořiny frost aury. Což znamená, že healeři budou muset léčit více a pokud se nepodaří bosse zabít dostatečně rychle, stane se situace neúnosnou a heal nezvládnutelný.
Při této fázi bude boss používat již známou FROST BEACON a následně ICE TOMB.

Pro tuto fázi boje existují dvě rozdílné strategie, přičemž ta zvolená závisí zejména na síle DPS. Pokud je DPS natolik silné, že je raid schopen zabít Sindragosu před tím, než stacky Mystic Buffet na tankovi způsobí, že už neustojí Frost Breath (ledový dech), nebo nezemře raid na zranění z Frost Aury, nechávají se hráči v ledových kostkách a zbytek se soustředí na co nejrychlejší složení draka.
Druhá varianta, pro pomalejší DPS a tedy i pomalejší boj je volba resetování stacků Mystic Buffet. V tomto případě se členové raidu musejí dostat alespoň na 5 sec. z dohledu bosse. K tomu je třeba využít skrýš za ledovou kostkou. Ve chvíli, kdy je hráč zasažen Frost Beacon a začne utíkat na předem určenou pozici, druhý tank si nabere bosse a první tank se připraví k běhu za ledovou kostku. Ve chvíli, kdy se kostka vytvoří, schová se celý raid kromě aktivního tanka (nového) za ni a všichni ji začnou ničit. Při tom se jim resetuje Mysic Buffet. Další Frost Beacon přijde buď zároveň s vytvořením první kostky, nebo velmi brzy po ní. Označený hráč běží na svou dohodnutou pozici, zatímco zbytek raidu zůstane na pozici, ve které si resetovali Mystic Buffet a zatím dělá DPS do bosse/healuje. Jakmile se vytvoří nová kostka, celý raid se přesune za ni a vše se opakuje. Jakmile je označen v pořadí třetí hráč Frost Beacon, poběží na pozici, na které se vytvořila první ledová kostka a proběhne opět výměna tanků. Takže resetování Mystic Buffet stacků raidu proběhne během každé Ice Tomb, ale výměna tanků pouze každý lichý Frost Beacon (první, třetí, pátý...). Tento postup minimalizuje dmg do raidu i tanka.
Zde je vidět průběh střídání míst s ledovými kostkami. Na pravou pozici běží první označený hráč a tam se také v momentě vytvoření kostky (ne dříve!!!) přesune raid včetně "starého" tanka. Vlevo pak běží druhý označený hráč a po objevení kostky se tam přesune raid. Výměna tanků probíhá až potom, tzn. jakmile třetí označený hráč doběhne opět na pravou pozici, běží tam s raidem i "nový" tank, zatímco původní, který se do této doby schovával, mezitím převzal bosse.

Ale ať se použije jakákoliv taktika, všechna DPS musí neustále sledovat svoje debuffy. Pokud se boss nezabije do 10 minut od začátku boje, následuje velmi "hardcore" enrage, který už se ustát nedá.


Video: http://www.youtube.com/watch?v=o89tT2o87r0
Volně přeloženo podle www.bosskillers.com
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 wow wow | 5. prosince 2011 v 0:08 | Reagovat

jo.sindra asi jedna z nejtezsich bossu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama